Låt bli mina ögon!!

Ena kattungen (kanske ska heta Leo) har någon sorts ögoninflamation. Det är svullet, rosa och det rinner gojs ifrån det. Blev lite rädd när jag läste på nätet om alla möjliga sjukdomar. Men som tur är känner min syster en vetrinär som jag ringde. Han fixade med en ögonsalva som skulle kunna hjälpa. När jag kom hem var det inte så roligt att vara matte o husse, våra små kattpojkar tycker inte om att vara fasthållna och få en salva droppad i ögonen. Tog en stund att vinna förtroendet tillbaka efter det. Men just nu leker de på mina axlar så de har ett ganska kort minne som tur är. Hoppas att den här salvan fungerar och att minstingen även blir av med sin förkylning. Han nyser nästan hela tiden och snorar ganska mycket, på ganska mycket...

Igår var jag ifrån änglarna hela dan. Först träffade jag Emmah på stan där vi fikade och gjorde lite obligatorisk pysselschopping. Efter stan var det dags att åka till skolan för att göra färdigt min sked (pluggar till träslöjdslärare o har redovisning nästa vecka). Hann tyvärr inte mer än att ta fram grejerna innan jag var tvungen att ta bussen till stan och hämta medicinen till missarna. (Lyckades pressa in lite pysselshopping den gången med). Tillbaks till skolan och slöjda till 10 på kvällen.
 
Idag är jag hemma med busfröna på förmiddagen i alla fall, Erik skriver tenta. Vi har busat och sovit och vilat till Top model och vakna med the voice. Så jag har passat på att fota deras favoritlekplatser. (Vi vill gärna ha förslag på namn till våra två kattpojkar så skriv en kommentar)   



Min ryggsäck är rolig att leka på och med.


Varför inte på Jannis axel.


Bita lite i örat o lite i håret.


Kudden som rullar och tigern som man kan klättra på och bita i svansen står högt upp på listan.

Andra roliga leksaker är för tillfället oxå en tom toarulle, en sopkvast o en apoteketpåse. Varför löpa dyra leksaker när det finns en massa hemma. :)

Kommentarer
Postat av: christine

ååå vad fina kattpojkar ni skaffat,, vi har en liten flicka hemma,, ser nästan likadan ut=)

2008-10-20 @ 21:55:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0